Categories
My Links
Generalna

« Stari ljubavni filmovi koje ćete voleti

Kako se rešiti stomaka posle porođaja?
pajicu | 02 Oktobar, 2021 16:33

Možda se pitate da li će vam postporođajni stomak ikada nestati, a to utiče na vaše samopouzdanje. Ne postoji definitivan odgovor kada ćete vratiti telo koje ste imali pre trudnoće, jer je trudnoća i telo svake žene jedinstveno. Međutim, uvereni smo da se možete vratiti svom nekadašnjem obliku tela sa pravim načinom razmišljanja, napornim radom i odgovarajućom opremom.

U ovom članku ćemo otkriti zašto je uobičajeno da nakon trudnoće završimo sa tvrdoglavom masnoćom na stomaku i šta možete učiniti da izgubite stomak posle porođaja i da vam se telo koje ste imali pre trudnoće što brže vrati.

Zašto imam stomak i nakon trudnoće?

Jedna od najčešćih pritužbi nakon trudnoće koju čujemo od novopečenih mama je strašni „pihtijasti stomak“ koji jednostavno ne nestaje.

Evo nekoliko glavnih razloga zašto vaš stomak izgleda malo veći nego što biste želeli nakon trudnoće.

Uvećana materica

Maternica u kojoj ste nosili dete se tokom trudnoće uvećala za do 500 puta. Kao što materica nije porasla preko noći, nemojte očekivati da će se tako brzo smanjiti na svoju prvobitnu veličinu.

Proces transformacije vaše materice u prvobitnu veličinu naziva se involucija i može trajati od 6 do 8 nedelja nakon porođaja, zbog čega ćete se osećati “deblje” duže nego što biste želeli - na sreću, žensko telo je dizajnirano da se na kraju vrati u prvobitni oblik.

Osetićete grčeve i kontrakcije materice, nazvane "naknadni bolovi" - koji smanjuju matericu natrag na staru veličinu - otprilike 72 sata nakon porođaja do potpune involucije. Neke majke smatraju da dojenje pomaže kod naknadnih bolova, a nošenje postporođajnog pojasa takođe može umanjiti ove bolove.

Akumulirana masnoća na stomaku kao posledica trudnoće

Nekoliko je faktora koji utiču na tvrdoglavu masnoću na stomaku koja se nakuplja kao rezultat trudnoće.

Ljudi generalno dobijaju na težini oko stomaka kada unose više kalorija nego što sagorevaju. Kada ste trudni, promene hormona otežavaju vežbanje. Dakle, takođe trošite manje kalorija dnevno, dok jedete za dvoje.

Većina žena će otkriti da se značajan deo njihovog povećanja telesne težine dešava u trećem tromesečju. Isti ti hormoni takođe uzrokuju da zadržite kalorije i skladištite ih kao masnoću za ishranu i zaštitu bebe koja raste. Višak masti se takođe koristi za hranljive materije kada je vreme za dojenje.

Razdvojeni trbušni mišići

Diastasis recti je odvajanje trbušnih mišića uzrokovano trudnoćom,a 66% žena doživljava odvajanje trbušnog zida u trećem tromjesečju.

Postoje različiti stepeni ozbiljnosti dijastaze rekti, ali na sreću najčešći slučajevi ne zahtevaju operaciju kao metodu lečenja.

Opuštena koža posle trudnoće

Opuštena koža nakon trudnoće jedan je od NAJČEŠĆIH problema s kojima se nove mame suočavaju kada rade na povratku u oblik pre trudnoće.

Intenzivno devetomesečno rastezanje koje prolazi vaša koža uzrokuje lomljenje kolagenskih vlakana usled prekomernog istezanja. Međutim, postoje prirodni načini za smanjenje opuštene kože.

5 saveta za smanjenje stomaka posle porođaja

Sada kada smo bliže pogledali neke od glavnih razloga za taj tvrdoglavi stomak nakon trudnoće, hajde da vidimo kako da rešite problem.

Naši saveti ne bi trebalo da zamene preporuke koje vam je dao vaš zdravstveni radnik, pa se pre nego što počnete sa vežbanjem ili napravite značajne promene u svom zdravstvenom režimu, konsultujte sa vašim lekarom.

Dojenje ubrzava gubitak težine

Dojenje vaše bebe ima mnogo prednosti - od obezbeđivanja idealnih hranljivih materija, povezivanja i jačanja bebinog imunološkog sistema. Ali da li ste znali da dojenje takođe potpomaže gubitak težine nakon trudnoće?

Istina je. Dojenje zahteva 300 - 500 kalorija dnevno. Studije pokazuju da su mame koje su dojile bebu smršale brže od žena koje nisu.

Postporođajna masaža

Briga o sebi nakon trudnoće može uveliko uticati na vaše mentalno i fizičko blagostanje. Razmislite o odlasku na postporođajnu masažu kako biste povećali protok krvi u područje stomaka, kako biste ubrzali oporavak nakon porođaja. Masaže su takođe odlične za rešavanje opuštene kože jer ulja za masažu neguju kožu i poboljšavaju ukupnu elastičnost.

Nosite steznik nakon porođaja

Možete nositi medicinske steznike za stomak dan ili dva nakon porođaja da biste započeli proces oporavka nakon porođaja. Na raspolaganju vam je veliki broj steznika i obloga, a ako ne znate koji da kupite posavetujte se sa prodavcima u specijalizovanim prodavnicama opreme za trudnice.

Nošenje postporođajnog steznika ima mnoge prednosti. Evo nekih od njih:

Zdrava ishrana

Što bolje jedete, bolje ćete se osećati.

Puno je informacija o dijetama nakon trudnoće. Šta god da ste odlučili da učinite, zapamtite, ovo nije vreme za ograničavanje kalorija, jer vam je potrebna hrana da biste održali visok nivo energije i nahranili vašu bebu.

Za detaljan plan obroka, konsultujte se sa stručnjakom kako biste bili sigurni da dobijate prave hranljive materije koje su vam potrebne za ishranu vaše bebe i održavanje visokog nivoa energije bez prekomernog unosa kalorija.

Kao opšte pravilo, potrudite se da izbegnete prerađenu hranu, višak šećera, stimulativna pića i, naravno, alkohol.

Fizička aktivnost

Žene nakon porođaja trebale bi da rade najmanje 150 minuta umerene aerobne aktivnosti nedeljno. Vežbe su neophodne ako želite da smanjite masnoću na stomaku i ojačate trbušni zid nakon trudnoće.

Možda će vam trebati nedelje, pa čak i meseci da se vratite u teretanu i na redovnu fitnes rutinu, ali postoje načini na koje možete da se bavite fizičkim vežbama koje imaju slab uticaj i pogodne su za period posle trudnoće, poput hodanja ili postporođajne joge.

Pre nego što započnete režim vežbanja, konsultujte se sa lekarom i po potrebi izmenite vežbe kako biste izbegli povrede.

Vežbe za smanjivanje stomaka posle porođaja

Vežbe za karlično dno

Najjednostavnija vežba koju možete da radite odmah nakon rođenja deteta je da posvetite nekoliko minuta dnevno jačanju karličnog dna. Kegelove vežbe pomažu u jačanju karličnog dna - i što je najbolje od svega, ne zahtevaju nikakvu posebnu opremu.

Hodanje

Najnežniji način za početak vežbanja nakon trudnoće je hodanje. Hodanje aktivira vaš limfni sistem i to je siguran način da se pomogne u tonusu mišića jezgre. Možete nositi grudnjak za dojenje ili postporođajni pojas koji će vam pomoći da se osećate ugodnije.

Časovi joge

Joga je praksa meditacije kroz pokretne položaje koji jačaju um i telo - i to je aktivnost koja fizički ne mora da bude previše zahtevna. Ako ste pre trudnoće redovno vežbali jogu, trebalo bi da se pridružite času joge mnogo ranije. Samo zamolite da vam vaš instruktor pruži izmene za određene položaje.

Saveti za učvršćivanje opuštene kože nakon porođaja

Povratak elastičnosti kože zavisiće od niza faktora, uključujući genetiku, starost, povećanje telesne težine i broj trudnoća.

Nahranite kožu hidratantnim proizvodima

Hidratantni proizvodi bogati vitaminima i kolagenom definitivno će poboljšati izgled i osećaj vaše kože. Potražite kreme za učvršćivanje posebno dizajnirane za trudnoću za najbolje rezultate. Imajte na umu da lokalni proizvodi ne prodiru u sve slojeve kože - pa neće raditi čuda ako doživite ozbiljan slučaj opuštene kože, ali će pomoći u poboljšanju ukupnog izgleda.

Pijte dosta vode

Hidratacija je važan aspekt očuvanja zdravlja. Kada je u pitanju nega kože, voda pomaže koži da zadrži vlagu i poboljšava elastičnost.

Stavljajte obloge

Oblozi za kožu ili tretmani za umotavanje tela popularna su banjska tehnika koja uključuje obmotavanje problematičnih područja glinom i drugim biljnim sredstvima za prehranu i detoksikaciju kože. Područja se zatim omotaju tkaninom ili plastičnom folijom, kako bi se podstakla vaša prirodna telesna toplota da otvori pore i omogući botaničke prednosti upijanja.

Dajte telu potrebno vreme za oporavak. Znamo da ovo može izgledati nemoguće, ali važno je da se odmorite, meditirate, vežbate duboko disanje i strpljenje sa vašim telom. Motivacija je veoma bitan deo procesa oporavka. Setite se neverovatnih 9 meseci kroz koje je vaše telo prošlo da dovede vašu bebu na svet i budite nežni prema sebi.

 #
Add Comment
Dodaj komentar





Zapamti me